Nederland pleit voor invoering van accijns op kerosine in de hele EU
Nederland pleit voor invoering van accijns op kerosine in de hele EU
3 vliegen in 1 klap (zie onder de voordelen)
- Kerosine is de gebruikelijke brandstof voor straalvliegtuigen
- De prijs van kerosine verschilt sterk per land en wordt ook beïnvloed door internationale omstandigheden,
- En deze bedraagt bijv. in Nederland ca. €0,64 (’23)
- en die van bio-kerosine tot 3a 4 x zo duur (’23)
- Europese luchtvaartmaatschappijen moeten binnenkort verplicht 6% bio-kerosine bijmengen
- Luchtvaartmaatschappijen betalen momenteel geen accijns op kerosine
- Hierdoor zijn
- niet realistisch (lage) tarieven in het luchtverkeer mogelijk
- zeker, binnen Europa waardoor luchtvaartmaatschappijen in het voordeel zijn t.o.v. het andere verkeer (trein en auto)
- Jaarlijks wordt er in Europa voor ca. 35.000.000.000 Kilo kerosine getankt, dat is bij een soortelijk gewicht van ca. 0,8 ca. 43.000.000.000 Liter
- In veel luchtvaartverdragen is vastgelegd dat er geen accijns op kerosine zal worden geheven
Als ik minister was, dan zou ik er in Brussel voor pleiten om over alle binnen de EG getankte kerosine (voorlopig niet op bio-kerosine) zelf daarop accijns te heffen
alle luchtvaartverdragen die dit blokkeren op dit punt te wijzigen of op te zeggen.
- In alle 27 landen van de gemeenschap exact het zelfde accijnstarief toe te passen
- ook de maatschappijen van buiten de EG die hier tanken betalen deze niet verrekenbare accijns
- Trein (voor de korte afstand) kan beter concurreren met het vliegtuig
- Alle ontvangen accijns wordt door de 27 landen afgedragen aan Brussel (de EG), waardoor
- deze inkomsten in mindering kunnen worden gebracht van de eigen begroting
- de bijdragen van de netto bepalende EG-landen kan worden verlaagd.
- Berekeningen leren, dat een accijns van €0,15 per liter een opbrengst genereerd van €10.750.000.000
- Door deze verhoging van de kostprijs van kerosine,
- komt deze dichter bij de hogere prijs van het (verplicht 6%) bijmengen van bio-kerosine en straks de duurdere groene waterstof
- zullen verhogingen van dit percentage bijmenging (beter voor het milieu) makkelijker haalbaar worden.
- Meer administratieve rompslomp voor de nationale belastingdiensten
- Hogere vliegticketprijzen
- Ministeries van Financiën in de 27 lidstaten
- Ministerie van Buitenlandse zaken
- IATA
- Europese Luchthavens
- meer vóór- en tegenargumenten, eventuele verbeteringen en/of cijfers?
Idee van: Tom
Publicatiedatum van dit voorstel: 29/05/2023
* Voortdurend Voor Verdere Verbetering Vatbaar
You actually make it seem so easy together with your presentation but I in finding this topic to be actually one thing that I feel I might
never understand. It sort of feels too complex and very broad for me.
I’m looking ahead for your next post, I’ll try to get the
cling of it! Lista escape room
I was reading some of your blog posts on this site and I believe this website is real instructive!
Keep posting.!
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!
Insulin- like growth factor I improves yak Bos grunniens spermatozoa motility and the oocyte cleavage rate by modulating the expression of Bax and Bcl- 2 reddit where buy priligy
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.
The baseline characteristics of the patients were balanced between the two treatment groups Table 1, and Table S1 in the Supplementary Appendix buy priligy in usa